Digitalisering flexbranche

Digitalisering flexbranche

De wereld digitaliseert zich. Dat merkt ook de flexbranche. Nieuwe technologieën leiden ertoe dat intermediairs op een innovatieve manier te werk moeten gaan. De nieuwe generatie wil op een nieuwe manier bereikt worden. Ze willen eenvoud, gemak en snel benaderd worden voor nieuwe vacatures. Ze willen flexibel hun uren in kunnen vullen en dit op een gedigitaliseerd platform. Veel ontwikkelingen dus, die vragen om een nieuwe kijk op het samenbrengen van vraag en aanbod op de arbeidsmarkt.

Digitalisering kan een enorme kans voor uitzendorganisaties zijn wanneer zij op een juiste manier inspelen op deze ontwikkelingen. Uitzendorganisaties kunnen groeien en een verdere flexibilisering doorbrengen op de arbeidsmarkt. Hiernaast is ook belangrijk dat ze de persoonlijke kant van hun dienstverlening nog steeds naar voren brengen. Een effect van digitalisering is dat het leidt tot ingewikkelde wetgeving, hier zal je dus als intermediair in moeten ontwikkelen. Kennis bijhouden is van belang.

Omdat veel uitzendorganisaties zich meer willen richten op trends en ontwikkelingen zoals digitalisering, maken zij de keuze om administratieve, financiële en juridische werkzaamheden/risico’s uit te besteden. Uitbesteden backoffice zorgt ervoor dat intermediairs meer tijd over houden om zich op hun kerntaak/commerciële activiteiten te richten. Dit zorgt voor meer gemak en brengt verschillende voordelen met zich mee.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *